پایین آمدن بازار سهام پس از 13 سال افت خرید
نوشته شده توسط : Mihayloo

در پنج روز گذشته بخش‌هایی از انعطاف‌پذیری به نمایش گذاشته شد، اگرچه در میان افزایش تورم و جنگ در اروپا، سهام بیشتر سقوط کرد. بزرگترین افت یک روزه S& P 500 از سال 2020 تا کنون با بزرگ ترین رالی آن همراه شد و هر جلسه به جز روز دوشنبه حداقل یک جهش قابل توجه را نشان داد.

با این حال، علیرغم ابزارهایی که استراتژیست ها در اختیار دارند، احتیاط فراوان است، به ویژه برای کسانی که به خوبی چالش های فراخوان به کف را در مواقع استرس مالی تاریخی به یاد دارند.

مربوط

سیزده سال از زمانی که سهام به پایین ترین حد خود در بحران مالی رسیده است، و دو سال بعد از تسلیم کووید، گاوهای نر سهام دوباره امیدوارند ماه مارس ماهی باشد که بازار مارپیچی کف خود را پیدا کند.

ایمان آنها به شدت مورد آزمایش قرار می گیرد.

در پنج روز گذشته بخش‌هایی از انعطاف‌پذیری به نمایش گذاشته شد، اگرچه در میان افزایش تورم و جنگ در اروپا، سهام بیشتر سقوط کرد. بزرگترین افت یک روزه S& P 500 از سال 2020 تا کنون با بزرگ ترین رالی آن همراه شد و هر جلسه به جز روز دوشنبه حداقل یک جهش قابل توجه را نشان داد.

این هفته نیز همینطور بود، و از مارس 2009، زمانی که فدرال رزرو برای پایان دادن به بحران مالی سیستم مالی را پر از پول کرد، اخلاق خرید پایین متولد شد. اینکه آیا گاوهای نر این بار برای شجاعتشان پاداش می گیرند یا نه، در حالی که احتمال چنین کمکی وجود ندارد، فوری ترین سوال در بازارها است.

سارا هانت، مدیر پورتفولیوی Alpine Woods Capital Investors در مصاحبه ای با تلویزیون بلومبرگ گفت: «پس از یک دوره طولانی بدون نوسان، ما نوسانات زیادی داشتیم."این یک محیط بسیار متفاوت با ما در چندین سال گذشته است."

آیا خرس ها هفته آینده به بازار بازخواهند گشت؟به احتمال زیاد، تحلیلگران می گویند

در بحبوحه بحران اوکراین، فدرال رزرو آمریکا در مسیر نرخ بهره محتاط است

b1

بلومبرگ

هفته با یک نزول بی رحمانه قبل از جهش 2. 6 درصدی در چهارشنبه - 13 سال از روزی که بازار پس از بحران مالی به پایین آمد، آغاز شد. این تا پایان هفته ادامه پیدا نکرد، زیرا سهام 1. 7 درصد دیگر کاهش یافت تا پنج روز را با کاهش نزدیک به 3 درصد پایان دهد.

اما رکود دو هفته ای از زمان آغاز جنگ ، سرمایه گذاران خرده فروشی را از تلاش تا زمان افت بازار باز نمی دارد. در هفته تا 9 مارس ، سرمایه گذاران 8. 8 میلیارد دلار در صندوق های سهام با محوریت ایالات متحده ، بیشترین میزان در یک ماه ، داده های جهانی EPFR که توسط Bank of America Corp. جمع آوری شده است ، ریختند. سرمایه گذاران خرده فروشی در هفته منتهی به روز پنجشنبه 1. 7 میلیارد دلار سهام خالص خریداری کردند و یک طغیان دو ماهه را تمدید کردند که طبق گفته JPMorgan Chase & Co. حداقل در 5 سال بزرگترین در این مرحله بود.

استراتژیست ها و مدیران پول برای تعیین اینکه آیا این خوش بینی خرده فروشی پاداش خواهد گرفت-همانطور که بارها و بارها در دوران پس از بحران بوده است ، با هر کسی که در مارس 2020 نزدیک شده است ، به طور بالقوه دو برابر پول خود را در 16 ماه دو برابر می کند. واد

یک لنز تاریخ اصلاحات گذشته را در نظر می گیرد. به گفته گروه Leuthold ، هرکسی که S& P 500 را در روزی که از سال 1960 به 10 ٪ کاهش یافته است ، می توانست 81 ٪ از زمان را یک سال بعد بنشیند. متوسط سود 12 ٪ با میانگین بازده 9 ٪ در تمام دوره ها مقایسه می شود.

به همان اندازه که این نتیجه وسوسه انگیز است ، یک سرمایه گذار برای رسیدن به استرس کوتاه مدت زیادی برای رسیدن به آنجا آماده می شد ، و ضررها اغلب به رقم های دو برابر می رسید. برای جلوگیری از بدترین روزها ، داگ رمزی ، مدیر ارشد سرمایه گذاری Leuthold ، دریافت که بهتر است 25 روز پس از ورود اولیه بازار به تصحیح ، DIP را خریداری کنید. انجام این کار فقط حداکثر کاهش 3. 6 ٪ در ماه اول را متحمل می شود.

b2

بلومبرگ

پارامتر دیگری که باید در نظر بگیرید نرخ بیکاری است ، عاملی که مرحله چرخه اقتصادی را آگاه می کند. رمزی دریافت که خرید غرق در اوایل یا میانه گسترش اقتصادی نسبت به یک مرحله بلوغ-مانند اکنون-ایمن تر است. شکار معامله در مواقعی که نرخ بیکاری بالاتر از 5 ٪ بود ، 12 ماه بازگشت 16 ٪ ، در مقابل 6 ٪ وقتی نرخ بیکاری پایین تر بود.

وی گفت: "تحلیلگرانی که در سال 2009 یا بعد از آن وارد تجارت شدند ، چیزی غیر از پیروزی های بزرگ از خرید DIP ها تجربه نکرده اند."

کیت لرنر ، مدیر سرمایه گذاری و استراتژیست اصلی بازار در خدمات مشاوره Truist ، در حال مبارزه با سرنخ های بازار گزینه هایی است که آیا این شرط ها پرداخت می کنند. او در حال تماشای سنبله در نسبت تماس به تماس است ، که این امر حاکی از تقاضا برای بیمه نزولی است. او همچنین در حال بررسی نظرسنجی های احساساتی است ، که تمایل دارند سیگنال های متضاد را ارائه دهند. او می خواهد "فشار خرید شدید ، یک فشار خرید" را ببیند ، به معنای یک روزه با حجم عظیم.

"شما واقعاً می خواهید خریداران را با زور وارد کنید. این ، با قرائت وسعت قوی ، غالباً مشخص می شود. "

تغییر نگرش سرمایه گذار نیز مورد توجه آناستازیا آموروسو Icapital است ، اگرچه او به ویژه در احساسات متمرکز است و چگونه ممکن است در موقعیت یابی منعکس شود. وی خاطرنشان می کند که در حالی که اهرم خالص صندوق پرچین از سطح رکورد در سال 2021 کاهش یافته است ، اما به پایین سال 2020 نرسیده است ، همچنین افزود که جریانهای صندوق خرید و کل به سهام جهانی برای شروع سال انعطاف پذیر بوده اند.

آموروسو در یادداشتی در تاریخ 9 مارس گفت: "تاریخ به ما می گوید که هرچه کاپیتولاسیون بیشتری را در این اقدامات مشاهده کنیم ، پتانسیل صعود بازار در ماه های بعد بیشتر است."این هفته ، ما این اقدامات موقعیت یابی را از نزدیک کنترل خواهیم کرد. "

با این حال، علیرغم ابزارهایی که استراتژیست ها در اختیار دارند، احتیاط فراوان است، به ویژه برای کسانی که به خوبی چالش های فراخوان به کف را در مواقع استرس مالی تاریخی به یاد دارند.

به عنوان مثال ، ماکس گوخمن ، مدیر ارشد سرمایه گذاری Alphatrai را بگیرید. در مارس 2020 ، وی نسبت به اقدامات محرک مالی که مطرح می شد خوشبین بود. از طرف دیگر ، تصادف در سال 2008 متغیرهای بیشتری را در بازی داشت ، چشم انداز را پوشانده بود و دوره فعلی احساس می کند بیشتر به آن است. وی گفت که احساسات مصرف کننده حتی با یک بازار کار سخت وجود دارد ، یک مشکل دستمزد وجود دارد و منحنی عملکرد می تواند به زودی معکوس شود.

"من مردم را به من رسانده ام ، آیا این پایین است و آیا ما واقعاً در موقعیتی هستیم که بتوانیم DIP را بخریم؟"او از طریق تلفن گفت."برای من ، به نظر نمی رسد که این زمان خرید غوطه وری است. من فکر می کنم امسال این نکته وجود خواهد داشت ، اما فکر نمی کنم ما هنوز در آنجا هستیم. "

داستان های ET Prime را از دست ندهید! دوز روزانه به روزرسانی های تجاری خود را در WhatsApp دریافت کنید. اینجا کلیک کنید!





:: بازدید از این مطلب : 64
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 19 بهمن 1401 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: